środa, 4 września 2013

Węgierska potrawka z kiełbasą i groszkiem wg babci Stasi.



Drodzy moi!! 20 000 wejść za mną, nie powiem, żeby mnie ta wiadomość nie ucieszyła :)) Wspaniale, a teraz historia kolejnego przepisu! Mam go od mojej babci Stasi, która gdy byłam mała i garnki miałam tylko plastikowe często gotowała nam jakieś "nowości" zazwyczaj podpatrzone w kalendarzu tzw. "zdzieraku" lub też zasłyszane w radio. Ten jest z akurat ze "zdzieraka" i tak przypadł nam do gustu że robimy go niezmiennie od lat! Kiełbasa przygotowana w ten sposób smakuje wspaniale i nabiera zupełnie nowego charakteru. Potrawkę można jeść z ugotowanymi ziemniakami aczkolwiek w mojej rodzinie preferujemy wersję z pieczywem czy to z bułką czy z chlebem zawsze smakuje świetnie!
Składniki: (porcja dla 4 osób)


1/2kg kiełbasy śląskiej
1 duża cebula
1 słoik papryki konserwowej
1 kartonik przecieru pomidorowego
1 puszka zielonego groszku
1 duże kwaśne jabłko
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki papryki ostrej
1 łyżeczka cukru
sól i pieprz do smaku

Kiełbasę pokroić w plasterki i podsmażyć na patelni. Do kiełbasy dodać pokrojoną w cienkie piórka cebulę. Chwilę podsmażać, jak cebula się zeszkli dodać obrane ze skórki i pokrojone w grubsze plasterki jabłko, dalej podsmażać (ok.2-3min.) dodać paprykę pokrojoną w cienkie paski o dł. ok.3cm. Całość wymieszać, dodać pomidory, chwilę dusić, dodać odsączony z zalewy groszek. Doprawić paprykami, cukrem, solą i pieprzem. Dusić ok.5-10min.
Zajadać z pieczywem lub ziemniakami.


Paprykujemy 4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly