piątek, 24 lipca 2015

Kawa mrożona z lodami i malinami.

Upał, urlop, urwanie głowy - tak można nazwać mój dzisiejszy dzień, który ledwie się rozpoczął a już tyle rzeczy do ogarnięcia, że nie wiem czy do nocy się wyrobię ale jak podjęłam wyzwanie aktywnego prowadzenia bloga to chociażby się paliło i waliło notka powstanie! :) Dzisiejszy przepis na kawę mrożoną to hit gdy za oknem taki upał, po prostu zbawienie. Uwielbiam urlop nawet gdy w domu remont a ja muszę latać jak z przysłowiowym motorkiem w... :) Wczoraj z rana wybrałam się do pobliskiej miejscowości po szybkie zakupy gdy zobaczyłam panią z malinami nie wahałam się ani chwili kupiłam pojemniczek a tuż po powrocie zrobiłam kawę, na którą mój M. najpierw patrzył z lekką dozą niepokoju i niechęci w oczach jednak po pierwszym łyku stwierdził 'Ale pyszne' no i tyle w tym temacie kochani, parzyć kawę i robić pyszną kawę! :)

Składniki (na 2 szkl, po 330ml)
350ml kawy rozpuszczalnej z 3 łyżeczek
400ml mleka
2 płaskie łyżeczki cukru
4 łyżki lodów waniliowych
kilka malin

Kawę ostudzić (wrzuciłam kostki lodu żeby było prędzej).
Do szklanek wlać mleka z lodówki, uzupełnić kawą. Na wierzch włożyć po dwie łyżki lodów waniliowych, udekorować malinami. Podawać tuż po przygotowaniu :)

Ps. Fajny patent sprzedała mi wczoraj moja koleżanka Aneta, która zamraża mocną kawę w formie kostek lodu i dodaje do zimnego mleka, kawa przygotowana w ten sposób musi być przepyszna a zaletą tej formy przygotowania jest niewątpliwie fakt, że możemy sięgnąć po nią w każdej chwili gdy dopadnie nas kawowe pragnienie ;)

1 komentarz:

Printfriendly