wtorek, 14 lipca 2015

Naleśniki z kurczakiem, brokułami i serem.

Pewnego pięknego poniedziałkowego popołudnia gdy po niedzielnej uczcie z pieczonym kurczakiem w roli głównej miałam uporać się z jego resztkami postanowiłam, że mięso zamrożę I wykorzystam jak przyjdzie mi do tego wena. Takim oto sposobem w mojej zamrażarce znalazło się 40dag mięsa z pieczonego kurczaka. Nie później niż tydzień po tym zdarzeniu przypomniałam sobie o moim zachomikowanym mięsie I postanowiłam stworzyć naleśniki z kurczakiem, brokułami I... serem brie! Gdyby nie to, że termin przydatności wcześniej wspomnianego już sera zbliżał się wielkimi krokami ta naleśnikowa wariacja nigdy by nie powstała. Na szczęście było inaczej I takim oto sposobem udało mi się stworzyć nowy wymiar smaku wśród naleśników na słono (których fanką jestem raczej średnią). Naleśniki podane w tej formie nie powstydzą sie nawet największych imprez, bo są po prostu pyszne I mimo, że wiem, że na pewno ktoś już takie połączenie stworzył ja I tak jestem z siebie dumna! :)

Składniki:
Ciasto (na 12naleśników)
2szkl. mąki
1szkl. mleka
2 jajka
szczypta soli
2 łyżki oleju
woda gazowana

Z podanych składników zrobić ciasto na naleśniki (bez wody) pod koniec regulować gęstość ciasta powoli dodając wodę. Ciasto ma mieć konsystencję gęstej śmietany. Na rozgrzanej patelni teflonowej lub innej z nieprzywierającym dnem usmażyć bez dodatku tłuszczu 12 naleśników.

Farsz:
35-40dag mięsa z pieczonego kurczaka
1opak. Mrożonych brokułów (ugotowanych na półtwardo)
1/2kostki białego sera
2 serki brie (mogą być z pieprzem)
1 ząbek czosnku
sól, pieprz

Mięso rozdrobnić w malakserze lub blenderze na tzw. 'pasztet', brokuły zmiksować i dodać do kurczaka, do masy wkruszyć ser, dokładnie wymieszać i doprawić do smaku.
Na każdym naleśniku kłaść porcję farszu (ok.1łyżka stołowa) i plaster sera brie, zawinąć w kopertę (najpierw przegi z boku potem od dołu do góry reszta). Naleśniki obsmażyć na złoto na niewielkiej ilości oleju, odsączyć na ręczniku papierowym. Podawać z sosem czosnkowym

5 komentarzy:

Printfriendly