piątek, 10 lipca 2015

Placuszki z cukinii z sosem jogurtowym

Przepis na te placuszki to spuścizna mojej znajomości z Ewą Chodakowską, którą śledzę dość regularnie niestety moje regularne śledzenie nie idzie w parze z regularnym i sumiennym podporządkowaniem się wskazówkom, którymi dzieli się z czytelnikami. Niemniej jednak przynajmniej raz w miesiącu mam tzw. "zryw" zmiany stylu życia i żywienia oczywiście jeszcze żadna próba nie była dłuższa niż tydzień mimo wszystko w myśl powiedzenia dopóty próbujesz, dopóki  jesteś w grze postanowiłam po raz kolejny spróbować przynajmniej trochę więcej się ruszać. Jako, że aktywność fizyczna nie sprawia mi większych kłopotów ta część "znajomości z Ewą" radzi sobie jako tako to część żywieniowa często ze względu na moją nieskończoną miłość do jedzenia (niekoniecznie tego zdrowego) trochę kuleje. Od czasu do czasu próbuję przemycić coś zdrowego z propozycji Ewki stąd też dzisiejszy przepis na placuszki, które znalazłam w jej książce 30dni z Ewą Chodakowską. Placuszki są pyszne i o dziwo zdrowe! :) Polecam wszystkim głodomorom na diecie i sceptykom warzyw również, gwarantuję, że się nie zawiedziecie!:)

Składniki (dla 2 osób):
1 cukinia ok. 400g lub dwie mniejsze (osobiście preferuję te malutkie bo są najdelikatniejsze)
2 czubate łyżki mąki
2 jajka
1 łyżka świeżo posiekanej  pietruszki
1 średnia cebula
1 łyżka świeżo posiekanej bazylii
pieprz ziołowy
sól do smaku

Sos jogurtowy:
200g jogurtu greckiego
200g ogórka
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki posiekanej mięty
2 łyżeczki soku z cytryny

Cukinię obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Jajko roztrzepać w miseczce, dodać mąkę cukinię i posiekane zioła. Z powstałej masy uformować okrągłe placuszki, smażyć na złoty kolor na niewielkiej ilości oleju, gdy placuszki się usmażą odsączyć je na ręczniku papierowym.
Sos:
Ogórka obrać i zetrzeć na grubych oczkach, lekko posoli, gdy puści wodę odcedzić jej nadmiar. Dodać jogurt naturalny, przeciśnięty przez praskę czosnek i posiekaną miętę. Doprawić pieprzem i cytryną (ogórki były wcześniej posolone).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly