środa, 26 sierpnia 2015

Klasyczne ogórki konserwowe - przepis podstawowy

Ogórki w occie u mnie klasyk, który trzyma się mocno i mimo, że ostatniej zimy rozsmakowałam się w tradycyjnych, starych i poczciwych ogórkach kiszonych to smak tych w occie przypomina mi dzieciństwo. Tak, nie pomyliłam się jako mała dziewczyna uwielbiałam ogórki w occie i mimo, że pewnie dzisiejsze matki zlinczowałyby moją rodzicielkę za brak rozwagi (wiadomo, ocet do najzdrowszych dodatków nie należy) to i tak byłam szcześliwym dzieck które wyrosło na całkiem zdrową kobietę! Nie wiem czy komuś przepis się przyda ale mi na pewno. Zawsze go szukam po zeszytach a tutaj będzie bezpieczny :) Przepis jeśli mnie pamięć nie myli jest od Pani Doroty - mojej Pomorskiej sąsiadki, której to przepis na paprykę święci triumfy tutaj klik Zalewa jest wspaniała bardzo dobra, nie za kwaśna nie za słodka po prostu w punkt. Wiadomo, że co kraj to obyczaj i ile gospodyń tyle przepisów na ogórki konserwowe niemniej jednak moje subiektywne zdanie jest takie, że to właśnie moje są najlepsze! ;) Na koniec mała dygresja wiele miesięcy temu na moim blogu pod przepisem klik  rozgorzała dyskusja na temat różnicy między korniszonem a ogórkiem konserwowym, przyznam, że do niedawna byłam w tej materii ciemna jak noc na szczęście oczytałam się ostatnio książek, do rąk wpadła mi też Kuchnia Polska, którą dostałam od mojego M. pod którąś choinkę no i wyczytałam, że korniszony to ogórki wcześniej lekko ukiszone po czym zamarynowane w zalewie octowej! Bogatsza o tą wiedzę stwierdzam wszem i wobec, że zważywszy na aurę za oknem - lejący się z nieba żar oraz fakt, że jestem po urlopie i cierpię na chroniczny brak czasu uprzejmie oznajmiam, że w tym roku korniszonów na pewno nie zrobię, więc gdyby ktoś się pokusił o ich zrobienie chętnie z ciekawości przygarnę słoik lub dwa, mogę również wpaść z wizytą degustacyjną... ;)

Składniki: (na 7 litrowych słoików)
ogórki
10szkl. wody
2szkl. octu
10-11 łyżek cukru
3łyżki soli
1opak. gorczycy
4-5liście laurowych
12ziaren ziela angielskiego
koper
chrzan (pokrojony w 3-4cm słupki)
marchew (pokrojona w 3-4cm słupki)
1-2 ząbki czosnku na każdy słoik

Do słoików powkładać po kawałku kopru, chrzanu i marchewki
Ogórki wyszorować.
Wszystkie składniki zalewy zagotować. Zalewać ogórki gorącą zalewą. Gotować ok.10min. od momentu zagotowania słoików.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly