środa, 19 sierpnia 2015

Ogórki z kolendrą

Ogórki z kolendrą przepis mam od Eli (niewątpliwie mojej przetworowej Idolce :) ) a skąd Ela ma ten przepis nie mam pojęcia. Wiem, że jest w naszej rodzinie już dość długo świadczy o tym fakt, że nawet nie pamiętam ile lat temu jadłam te ogórki po raz pierwszy ale wydaje mi się, że było to w czasach licealnych więc zważywszy na to, że mam za sobą już nie tylko LO ale i pełnowymiarowe studia plus rok dodatkowych to z mojej zawiłej arytmetyki wynika, że ogórki z kolendrą są w naszej spiżarni od dawna. Ogórki przygotowane w ten sposób wspaniale służą jako dodatek do obiadu gdy ogarnie nas lenistwo i chęć robienia surówki będzie bliska zeru. Drugim miejscem gdzie ogórki świetnie pasują jest sałatka gyros, gdzie za przykładem Eli dodaję obok sałatki szwedzkiej zawsze słoiczek ogórków z kolendrą, które wspaniale tam pasują i sprawiają, że zwykły gyros staje się niezwykły :)

Sałatka:
4 strąki papryki kolorowej,
kawałek selera,
1/2 kg cebuli,
4 kg ogórków (ogórki pokroić w plastry ok. 2 cm)

Zalewa:
9 szk. wody,
1 szk. soli

Zalać zalewa pokrojone ogórki  i pozostałe produkty, odstawić na 3h.
Po tym czasie odsączyć i ułożyć w słoikach.

Marynata:
3 lity wody,
3 szk. octu,
2-4 łyżki kolendry,
2 szk. cukru,
1 łyżeczka ziela angielskiego,
1 łyżeczka gorczycy

Zagotować i gorącą zalewą uzupełnić słoiki.
Pasteryzować 30minut od wstawienia słoików na gaz w zimnej wodzie. Gorące słoiki wyjmować z garnka.

1 komentarz:

Printfriendly