środa, 12 sierpnia 2015

Ogórki z pikantną przyprawą do grilla wg Dagmary

Ogórki w tej odsłonie odkryłam rok temu za sprawą wpisu na blogu mojej znajomej Dagmary, którą serdecznie pozdrawiam. Ogórkowe wariacje wszelkiej maści zawsze wzbudzają moje zainteresowanie mimo, że do niedawna moje podejście do ogórków było dość konserwatywne albo kiszone albo konserwowe. Na szczęście z wiekiem w sprawie ogórków stałam się bardziej liberalna i jak tylko natrafię na jakiś ciekawy przepis to nie mogę się oprzeć, żeby go wypróbować. Tak też było z tymi ogórkami, które okazały się super pyszne i zniknęły ze spiżarnianych półek jako pierwsze.


Składniki:
3 kg ogórków
1/2 kg cebuli
3/4 szklanki soli
8 szklanek wody

Zalewa:
6 szklanek wody
2 szklanki octu
3,5 szklanki cukru
5 liści laurowych
5 ziarenek ziela angielskiego
0,5 łyżeczki kminku
2 łyżki gorczycy
1 płaska łyżka pieprzu ziołowego

Dodatkowo przyprawa do grilla (pikantna) <- Dagmara dała klasyczną

Ogórki umyć i pokroić w grube talarki ok 1 cm. Cebulę pokroić w cienkie pół talarki. Warzywa razem wymieszać posolić i zalać 8 szklankami wody. Odstawić na 3 godziny. W tym czasie przygotować zalewę. Ogórki odsączyć i włożyć do słoików. Zalać gorącą zalewą. Każdy słoiczek zasypać 1 łyżeczką przyprawy do grilla. Pasteryzować 10minut od zagotowania.

1 komentarz:

  1. Jeszczem takiego wynalazku nie jadła... ale jak ludzie to lubią, to bym chętnie spróbowała!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly