wtorek, 18 sierpnia 2015

Ogórkowy torcik bez pieczenia.

Jeszcze podczas urlopu wrzuciłam na mojego kulinarnego fb zdjęcie zielonych ogórków a pod nim zapytanie o propozycje na jego wykorzystanie. Zupa krem – została wykonana (przepis tu) niejaka Judyta (moja wierna testerka I smakoszka) rzuciłam mi wyzwanie chyba najtrudniejsze – ciasto! Nie byłaby bym sobą gdybym wyzwania nie podjęła. Mimo, że urlop juz dawno odszedł w zapomnienie to ja o wyzwaniu nie zapomniałam I korzystając z chwili wolnego w sobotę postanowiłam przekuć w czyn pomysł, który kiełkował mi w głowie od ładnych paru dni. Ciasto mimo, że bez pieczenia jest równie zaskakujące a zważywszy na aurę za oknem może okazać się zbawieniem dla niejednej gospodyni lub niejednego gospodarza, który chce ugościć swoich domowników lub też przyjaciół. Ciacho wyszło pyszne I mimo, że moja wersja była pierwowzorem I przejechałam się na proporcjach galaretki z arbuzem co skutkowało tym, że mój deser po prostu był dość “chwiejny” to dla Was poniżej wersja, z której na pewno będziecie zadowoleni I gwarantuję, że wszystkie warstwy będą się trzymać w należytym kształcie i porządku! :)

Składniki (na tortownicę o śr.25cm)
1 opak. Biszkoptów
2szkl. Pokrojonego w kostkę arbuza
3 serki homogenizowane naturalne
1 łyżka cukru pudru.
2 średnie ogórki gruntowe
1 galaretka cytrynowa
2 galaretki rubionowe
200g mleczka skondensowanego (niesłodzonego)
1 galaretka agrestowa
1 łyżka świeżo posiekanej mięty
owoce do dekoracji

Biszkopty ułożyć na tortownicy (śr.26cm). Galaretkę cytrynowa rozpuścić w 1/2szkl. Wody, przestudzić. Ogórka obrać I zetrzeć na tarce o grubych oczkach, posłodzić dwiema łyżeczkami cukru, odstawić na chwilę aby puścił wodę. W tym czasie serki zmiksować, dodać odciśniętego ogórka, przestudzoną galaretkę I miętę. Całość porządnie wymieszać, wylać na biszkopty.
Rubinowe galaretki rozpuścić w 3/4szkl. Wody, przestudzić. Arbuza oczyścić z pestek, pokroić w kostkę, zmiksować. Dodać przestudzone galaretki, gdy masa zacznie tężeć wylać na krem cytrynowo-ogórkowy.
Galaretkę agrestową rozpuścić w 1/2szkl. Wody, przestudzić. Mleczko ubić mikserem na lekką piankę, stale miksując wlać galaretkę. Wylać na stężałą masę z arbuza.
Całość schłodzić, najlepiej przez cała noc. Udekrować wg własnych upodobań. Można położyć owoce I zalać galaretką.

8 komentarzy:

  1. Niesamowite! Ale w sumie, jak się zastanowić, to ogórek jest na tyle neutralnym warzywem, że z cukrem tez będzie smakował... W dzieciństwie jadaliśmy pomidory z cukrem, były pyszne. A to ciasto wygląda bardzo apetycznie i na pewno smakowało biesiadnikom.
    P.S. Ciesz się, że nie ja rzuciłam Ci wyzwanie, bo JA bym zaproponowała deser z kiszonymi ogórkami :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze ze nie masz fb wtedy nie miałabym szans podjąć wyzwania ;)

      Usuń
    2. Dobrze ze nie masz fb wtedy nie miałabym szans podjąć wyzwania ;)

      Usuń
    3. Dobrze ze nie masz fb wtedy nie miałabym szans podjąć wyzwania ;)

      Usuń
  2. pierwszy raz widzę taki torcik, intrygujący :D

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly