środa, 16 września 2015

Czekośliwka

Kolejna porcja przetworów w mojej spiżarnii już stoi na półce. Tym razem padło na tzw. czekośliwkę zwaną również śliwkową nutellą, która powiem szczerze gdy po raz pierwszy została mi zaprezentowana nie skradła mojego serca, ba! nawet nie za bardzo nie zaciekawiła jakie było moje zdziwienie jak po kilku miesiącach doznałam olśnienia jakie to pyszne i jak szeroko można to wykorzystać w słodkiej stronie kuchennych wariacji! W tym roku czekośliwkę robiłam sama wcześniej podkradałam ją Eli, która w jej produkcji jest mistrzynią! :) Powiem nieskromnie, że wyszła praktycznie identycznie jak z pod ręki eksperta i dlatego nie wstydzę się pochwalić przepisem! Dlatego kto ma pociąg do naturalnych słodyczy i jest w posiadaniu śliwek węgierek po prostu musi zrobić ten dżem!! Mniam!!! :)

Składniki (na 8 małych słoiczków 150ml)

2,5kg śliwek
1kg cukru
20dag ciemnego kakao

Śliwki zemleć w maszynce na grubym sitku. Gotować ok. 2h na małym ogniu często mieszając aby nie przywarły. Najlepiej do gotowania użyć garnka z grubym dnem.  Gdy śliwki zaczną gęstnieć dodać cukier i kakao, wymieszać. Gotować przez 30min. często mieszając. Przelać gorący dżem do słoików. Pasteryzować gotując przez 30min. od momentu aż woda się zagotuje.

Krem jest genialny do placuszków, naleśników oraz jako przełożenie ciast.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly