piątek, 20 listopada 2015

Zupa gulaszowa

Zupa gulaszowa została ugotowana przeze mnie po raz pierwszy przy okazji hucznego świętowania urodzin mojego M. świętowanie było tak huczne, że zupy nie udało się uwiecznić na zdjęciu ;) Na Wszystkich świętych postanowiłam zrobić powtórkę a to za sprawą taką, że na Wszystkich Świętych zawsze staram się gotować jednogarnkowe danie rozgrzewające do tego kanonu świetnie wpasowała się moja gulaszowa, która wyszła przepysznie! Rozgrzewająca, pikantna jak trzeba (dla mnie, bo mój M. zawsze narzeka, że mój próg ostrości to dla niego nawet nie początek ostrych smaków). W jesienną aurę zupa wpisuje się znakomicie i nakarmi, i rozgrzeje cóż więcej trzeba?

Składniki:
80dag mięsa wieprzowego (karkówka,łopatka lub szynka w zależności od upodobań)
2 papryki (1 żółta i 1 czerwona)
500g pieczarek
2 duże cebule
2l bulionu warzywnego
5-6 średniej wielkości ziemniaków pokrojonych w mniejszą kostkę
3 średnie marchewki
1 puszka pomidorów pokrojonych
Przyprawy do mięsa:
1 łyżeczka wędzonej papryki
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki ostrej papryki
szczypta chili
1 łyżeczka soli
1 łyżka smalcu
Dodatkowo przyprawy do zupy:
1 łyżeczka pasty chili
sól, pieprz, cukier, mrożona lub suszona pietruszka
Mięso pokroić w większą kostkę. Wymieszać z przyprawami odstawić na kilka godzin, najlepiej na noc.
Smalec rozpuścić w garnku z grubym dnem usmażyć mięso na rumiano. Gdy nie mamy dostatecznie dużego garnka mięso podzielić na dwie części i usmażyć oddzielnie pp połowie porcji.
Gdy mięso będzie już usmażone zalać bulionem, włączyć mały gaz. Na patelni zeszklić cebulę oraz paprykę. Wrzucić do mięsa. Na odrobinie oleju podsmażyć na rumiano pieczarki, dodać do pozostałych składników. Dusić przez ok. 10-15min. po tym czasie dodać ziemniaki i marchewkę w talarki. Gotować kolejne 15min. po tym czasie dodać pomidory, pastę chili i pozostałe przyprawy gotować na wolnym ogniu przez ok.20min. Po tym czasie zupę zdjąć z ognia. Najlepiej smakuje na drugi dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly