piątek, 18 grudnia 2015

Warstwowa sałatka gyros.

Kebab Gyros sałatka tak kultowa, że nie trzeba jej zbytnio nikomu przedstawiać. Każda szanująca się gospodyni domowa ma swój sposób na "gyrosa" mój pochodzi od mojej nieocenionej Cioci Mary, która niejednokrotnie gościła ze swoimi przepisami na moim blogu. Wg mnie to najlepszy przepis na sałatkę kebabową jaką jadłam (a jadłam ich całkiem sporo). Ta chyba ze względu na swój warstwowy charakter jest pyszna i po kilku godzinach na stole wygląda tak samo atrakcyjnie jak tuż po przygotowaniu, co niewątpliwie przemawia za jej przygotowaniem na wielkie goszczenie lub też święta :) Za sprawą marchewki jej smak jest zupełnie inny od rozpowszechnionych sałatek kebabowych. Sałatka jest pyszna a gdy kurczaka usmażymy wcześniej to i szybka w przygotowaniu.

Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
2 łyżki przyprawy kebab gyros (ja najbardziej lubię z Prymatu albo z Apetity)
1 puszka kukurydzy
4 średniej wielkości marchewki
3 duże cebule
1 kapusta pekińska
1 słoik sałatki szwedzkiej

Sos:
1 słoik majonezu (400ml)
1/2 ketchupu pikantnego (200g)
4 średnie ząbki czosnku

Majonez wymieszać z ketchupem, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek.

Pierś pokroić w kostkę, wymieszać z przyprawą odstawić na min.30min po czym usmażyć na niewielkiej ilości oleju i odcedzić z nadmiaru tłuszczu.
W misce najlepiej z płaskim, równym dnem ułożyć 1/2 kurczaka. Posypać cebulą posiekana w kostkę. Następnie wyłożyć odciśniętą z zalewy sałatkę szwedzką. Posmarować 1/2 sosu. Na sos wyłożyć marchew, na marchew pozosstałego kurczaka a następnie   odsączoną z wody kukurydzę. Posmarować drugą częścią sosu. Przykryć poszatkowaną kapustą pekińską.

3 komentarze:

  1. Gratuluję przepysznej sałatki :D Ta marchewka jest na prawdę oryginalna :) A co powiecie na moją wersję? http://salatkagyros.pl

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly