piątek, 5 lutego 2016

Ciasto śliwa w czekoladzie

Śliwa w czekoladzie, które na mojej liście do wypróbowania widniało chyba ze 2 lata. Z okazji świętowania Bożego Narodzenia i zamiłowania mojej teściowej do tzw. "masiarzy" postanowiłam zrobić śliwkę. Po przeczytaniu kilku wpisów w internecie, postudiowaniu składników wiedziałam już, że ciasto jest na tyle proste, że zrobię je wg swojego planu i swojego przepisu - moja intuicja mnie nie zawiodła. Ciacho wyszło wspaniałe, nie za słodkie z fajnym posmakiem alkoholowych śliwek i delikatnym kremem waniliowym po prostu pyszka! Co więcej ułożone na wierzchu śliwki w towarzystwie czekolady prezentują się niezwykle elegancko i uroczyście więc ciasto nadaje się w 100% "do ludzi" :)



Składniki:

500g śliwek zalać 1szkl. wódki (najlepiej na noc)

Ciemny biszkopt z 6 jaj (przepis klik)

Krem budyniowy waniliowy:


2szkl. zimnego mleka

1 łyżka mąki pszennej

3 łyżki mąki ziemniaczanej

1 cukier waniliowy

1/2 szkl. cukru
1 kostka margaryny


Przygotowanie:

1szkl. mleka zagotować wraz z cukrem i cukrem waniliowym.

W drugiej szklance mleka rozmieszać obie mąki tak aby powstała zawiesina. Zawiesinę wlać do gotującego się mleka ciągle mieszając doprowadzić masę do zgęstnienia (ma mieć konsystencję budyniu). Ostudzić.

Margarynę utrzeć na puch, sukcesywnie łyżka po łyżce dodawać masę budyniową aż powstanie gładka masa.

Biszkopt przeciąć wzdłuż na pół. Pierwszy blat nasączyć alkoholem pozostałym po śliwkach. Na biszkpt rozsmarować masę budyniową. Przykryć drugim plackiem. Na wierz ułożyć odsączone z nadmiaru alkoholu śliwki. Całość polać rozpuszczoną białą i ciemną czekoladą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly