poniedziałek, 7 marca 2016

Palantówki z kaszą jaglaną

Wg mnie knedle, wg mojego M. kluski palantówki jak zwal tak zwał pyszna alternatywa dla ziemniaków oraz wspaniały pomysł na bezmięsny obiad. Przepis na te kluski mam od mojej kochanej teściowej osobiście uważam, że wśród ludzi, których znam ona jest niewątpliwie numerem jeden jeśli chodzi o przyrządzanie kaszy i wkomponowywanie jej w różne dania. Przykładem tego są właśnie palantówki prezentowane poniżej. Danie nie miało nazwy więc mój M. ochrzcił je wdzięczną nazwą palantówki - pewnie od ich kształtu :) Kluseczki - knedelki wykonane wg tego przepisu są przepyszne a do tego taniutkie i
zdrowe! Wspaniałe jest w nich też to, że zasmakują zarówno fanom kaszy jaglanej jak również wielkim sceptykom - czyt. ja :)
Podawać je można jako samodzielne danie polewając roztopionym masłem lub jako dodatek do obiadu (jak na zdjęciu) podsmażone ze sztuką mięsa w sosie :) Pycha! :)


Składniki:

0,5 kg - ugotowane ziemniaki
1 szklanka - mąka pszenna
1 łyżka - mąka ziemniaczana
1 szt. - jajko
sól
1 szt. - kasza jaglana
250 g - ser biały

Kaszę przepłukać i ugotować. Ostudzić.
Ser rozgnieść widelcem połączyć z kaszą, dokładnie wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem.
Ugotowane i ostudzone ziemniaki przecisnąć przez praskę, dodać mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną, jajko i odrobinę soli. Wyrobić na jednolite elastyczne ciasto.
Rozwałkować ciasto na placek o grubości ok.0,5cm. Wykrawać kółka (nieco większe niż na pierogi). Na środek każdego placuszka kłaść porcję farszu zawinąć w kształt knedla. Ostrożnie wrzucić na osolony wrzątek gotować do momentu aż wypłyną, po tym czasie gotować jeszcze 1-2min.
Podawać solo okraszone masełkiem lub jako dodatek zamiast ziemniaków.
Świetnie smakuję przysmażone na patelni.

1 komentarz:

  1. O kurcze, takiego przepisu NIGDY nie widziałam, to jest super! Tylko napisz mi, słońce, (może być u mnie na blogu) co to jest ta 1 sztuka kaszy jaglanej...

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly