wtorek, 21 czerwca 2016

Chłodnik ogórkowy w 10minut

Ten przepis powstał zupełnie spontanicznie podczas mojej małej burzy mózgów co by tu wziąć ze sobą do pracy. Z racji, że żar zaczął lać się z nieba nie marzyły mi się raczej żadne solidne kotlety, mięsiwo lub makarony marzyło mi się coś lekkiego. Po przeglądzie lodówki i spostrzeżeniu, że najwięcej mam w niej ogórków i jogurtu, którego wyprodukowałam podczas ostatniego weekendu ponad stan pomysł sam wpadł do głowy! :) Do pełni szczęścia pospiesznie udałam się do ogródka gdzie zaopatrzyłam się w 100% eko szczypiorek i wspaniałe ostre rzodkiewki, pyszności!!

Składniki: (na 1 porcję)

150 ml jogurtu
2 ogórki gruntowe pozbawione środków nasiennych
3-4 rzodkiewki
3-4 szczypiorki
1 mały ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku

Ogórki obrać, pozbawić gniazd nasiennych, zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Rzodkiewki umyć i zetrzeć na grubych oczkach.Szczypiorek posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę. Całość wymieszać z jogurtem, wymieszać, schłodzić. Krok chłodzenia można pominąć jeśli wszystkie składniki będą wcześniej dobrze schłodzone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly