środa, 4 października 2017

Sałatka z buraczków i ogórków kiszonych

Buraczki w mojej kuchni goszczą od zawsze. Pochodzę z rodziny, w której buraczki trzymały się mocno! :) Zupa z buraczkami, jarzynka na ciepło, buraczki z cebulką i jabłkiem, chłodnik z botwinką i wiele innych. Po prostu jestem z buraczanej rodziny co poradzić, taki los... ;) Dzisiaj kolejna buraczkowa propozycja, której co prawda nie wyniosłam z domu a stworzyłam we własnej głowie podczas improwizacji na temat warzywnego dodatku do obiadu. Dzień przed moim kulinarnym odkryciem odwiedziłam z M. Kaufland gdzie zaopatrzyłam się w słoik sałatki z buraczków, która swoim niezbyt skomplikowanym składem zachęcała do wykorzystania w kuchni. Gdy nazajutrz podjęłam wyzwanie godne kulinarnego mistrza i przygotowałam zrazy z karkówki z sosem przygotowanym od A do Z przeze mnie stanęło przede mną kolejne wyzwania w postaci przygotowania niebanalnych buraczków, no bo przecież do tak zacnego dania nie podam sałatki wprost ze słoika! :) Tak powstała dzisiejsza propozycja bardzo smaczna, bardzo prosta, po prostu idealna! :)


Składniki:

1 słoik sałatki z buraczków (700ml w składzie były buraki, por, marchew, zalewa octowa) - tak naprawdę od nas zależy jaką formę buraków w tym miejscu użyjemy, mogą być same buraczki buraczki z papryką itd. 

1 mała cebulka
4-5 średnich ogórków kiszonych
1 czubata łyżka majonezu
sól, pieprz, cukier do smaku

Buraczki odcedzić z zalewy, cebulę drobno posiekać, ogórki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Całość wymieszać z majonezem. Dodać przyprawy do smaku.

Ot cała filozofia... ;)

1 komentarz:

  1. Przyszedł mi właśnie taki pomysł, że zdrowsze by było połączenie kiszonych buraczków (-tzw.odpadu z kiszenia buraków;) z właśnie ukiszonym ogórkiem... + ew. może troszkę drobno posiekanej cebulki -wymieszanych z odrobinką majonezu.... Co myślisz o takim pomyśle ;)?

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly